tisdag 20 oktober 2009

New moon soundtrack

Nedräkningen är alltså igång! Om exakt en månad, den 20 November, är det New Moon premiär. Filmen kommer i år få minst tre gånger så mycket uppmärksamhet. För nu finns det inte ett antal fans utan miljoner miljarder Den som får biljetter till Premiären har tur.

Precis som förra året släpps även ett New moon soundtrack som innehåller filmmusiken.
Om man ser på färgerna på New moon och Twilight så är det en väldigt stor skillnad. New moon är till skillnad från Twilight brun och varm. Jag tror att det har med Jacob och varulvarna att göra. Jacob är ju väldigt varm och varulvarna är bruna. Twilights färger var ju gråblåa och väldigt kalla. Kanske för att Edward är kall (haha). Men det fanns faktiskt en kyla i förra filmen som jag ganska mycket ogillade.


Ni kanske tvivlar som jag på hur de kommer lyckas göra en bra film när bella bara går omkring och är olycklig hela boken. Och ni kanske är lika rädda som jag för att filmen kommer bli totalt krasch boom misslyckad. Men Jacobs och Edwards konkurerade och hatiska blickar mot varandra på bilder tänder en gnista hopp i mig. Kanske blir filmen riktigt bra trots allt.

Nu har jag babblat på för länge. Förra årets Twilight soundtrack tyckte jag super mycket om och jag går gärna omkring och lyssnar på albumet när jag får chansen.
Kommer musiken bli lika bra i år som förra året? Nu återvänder jag till det där med kallt och varmt, men förra årets låtar var också kalla. Kallt kallt kallt, jag skulle frysa ihjäl mig om jag stod i bellas kläder.
Årets låtar är i alla fall:
Death Cab For Cutie - Meet Me On The Equinox
Band Of Skulls - Friends
Thom Yorke - Hearing Damage
Lykke Li - Possibility
The Killers - A White Demon Love Song
Anya Marina - Satellite Heart
Muse - I Belong To You
Bon Iver & St. Vincent - Rosyln
Black Rebel Motorcycle Club - Done All Wrong
Hurricane Bells - Monsters
Sea Wolf - The Violet Hour
OK Go - Shooting The Moon
Grizzly Bear - Slow Life
Editors - No Sound But The Wind
Alexandre Desplat - New Moon
Muse även denhär gången. Muse är, som alla borde fattat vid dethär laget, Stephenie Meyers favoritgrupp. Så det blir säkert ett kärt återseende av deras toner i framtida twilight filmer.
Nu måste jag gå och ta reda på ifall låtarna är varma eller kalla.
// Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar