söndag 16 augusti 2009

Lost in Jane Austen


Hahaha, jag kan inte sluta skratta!
Det var absolut den roligaste filmen jag sett på länge.
Lost in Jane Austen är från början en brittisk TV serie.


Amanda spenderar större delen av sin lediga tid i Jane Austens bok Stolthet och fördom. Men en dag står Lizzy Bennet själv i hennes badrum! Lizzy säger att det finns en dörr mellan hennes och Amandas hus. Amanda öppnat dörren och tar sig en liten titt. Men det går snett, Lizzy hamnar på Amandas sida och Amanda hamnar på Lizzys. Amanda är alltså fast i stolthet och fördom!
Hon lär känna alla systrarna bennet och ser historen följa den väg den tar i boken, till en början. Men Lizzy är inte där! Lizzy måste bli kär i Mr Darcy! och mr Darcy kan inte bli kär i Lizzy om han aldrig ens träffat henne. När alla figurerna blir kära i fel personer inser Amanda att hon är den enda som kan ställa allt till rätta.

Jag tror filmen är exra rolig för er som har läst boken, annars är det inte så lätt att förstå det roliga. Men jag kan inte sluta skratta när jag tänker på den.
Ett fåtal av er kanske blir sura och tycker att filmen förstör historien för er, men jag tycker det var rent av härlig att få se alla karaktärer i annat än det man fått läsa.
Ett stort film tips för alla bokälskare!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ni har en väldigt bra sida med många bra tips! Jag gillar också den här filmen!

    MVH: rosasessan.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Den här serien är helt fantastisk! Och som du säger är den nog bäst för dem som läst boken. Kanske blir det ännu bättre för dem som även sett den gamla serien som gjordes av BBC eftersom det dras paralleller och skämtas om saker som är med där. Riktigt bra!


    Er blogg är jättebra, en av de bästa bokbloggar jag läst och jag förstår inte hur ni hinner med att läsa allt. :) Men det är bra för mig så får jag tips på böcker att kolla upp om jag inte hinner på jobbet (är bibliotekarie). Tack!

    SvaraRadera