lördag 11 januari 2014

Pocketnyheter i vår!

Våren är fylld av pocketnyheter. Här är några att se fram emot:


Två ungdomsböcker jag länge velat läsa kommer som pocket i vår. En sekund i taget av Sofia Nordin är en dystopisk framtidsroman som utspelar sig i Sverige och Inte på riktigt inte på låtsas av Maja-Maria Henriksson är en fristående fortsättning på hennes fantastiska och gripande roman Jag finns.


Historien om Bridget Jones är välkänd och jag har sett filmerna ett antal gånger. I vår kommer böckerna bakom filmerna i snygg nyutgåva.


I februari kommer Gul Utanpå av Patrik Lundberg på pocket. Det är en historia om författarens egen uppväxt, hur han adopterades vid 9 månaders ålder och flyttade från Korea till Sverige och om utanförskapet han hela tiden kände. En annan bok att se fram emot är Moni Nilssons första bok om Semlan och Gordon. Jag älskade den när jag var yngre och det är en perfekt bok för nostalgisk läsning.

1 kommentar:

  1. Har faktiskt inte läst Bridget Jones böckerna än, får kanske lägga vantarna på dem!

    SvaraRadera