måndag 27 januari 2014

Enkät: Hanna


SENASTE...


Boken du läste ut:   Kallocain av Karin Boye. En dystopisk framtidsklassiker som var väldigt tänkvärd men lite för lik andra böcker om samma ämne jag läst tidigare för att jag skulle bli fascinerad, till exempel 1984 av George Orwell.

Boken du påbörjade: Började precis på Tigrar i rött väder och har inte riktigt fått någon uppfattning av den än. Men bara det att den utspelar sig på 60-talet gör ju att man blir sugen på att läsa vidare.

Bokbeställningen:  Will grayson, Will grayson. Som vanligt lite efter alla andra, men ska bli kul att läsa något av två favoritförfattare!

Bibliotekslånet: Litteraturhistorieböcker till skolarbeten.

Serien du blev nyfiken på: Finns så himla många serier som jag blivit nyfiken på under den senaste tiden. Men nya säsongen av Sherlock ser jag väldigt mycket fram emot att se.

Filmen du såg:  För någon vecka sedan såg jag en helt fantastisk film som heter Before Sunrise som är den första filmen av tre. Det som gör den så speciell är att det är väldigt långa scener med massor av dialog, och sen är det en underbart fin kärlekshistoria också.


Filmen du blev nyfiken på: Det mesta av Wes Anderson efter att jag råkat gå förbi tv:n när The Royal Tenenbaums gick förra veckan.

Boken du dreglade efter: Eftersom vi läser så mycket i skolan har jag mest längtat efter alla olästa böcker som väntar i bokhyllan. Bland annat fler böcker av Haruki Murakami.



1 kommentar:

  1. Antar att det är 1984 som är lik Kallocain i så fall, eftersom den skrevs efter Boyes bok ;)
    /Emma

    SvaraRadera