tisdag 23 augusti 2011

Den perfekta boken

Macy gör allt för att vara perfekt. Hon har ett super smart geni till pojkvän och ser själv till att ha högst betyg i allt. När hennes kille, Jason, åker på ett Hjärnläger över sommaren ska Macy jobba i info-disken på biblioteket. Men av en slump får hon istället jobb på cateringfirman Wish. Där får hon nya vänner som Kristy med ärren, domedagsfantasten Bert, tysta Monica och Wes med ett mörkt förflutet. Wes och Macy blir extra bra vänner och hon upptäcker att hon kan prata med honom om allt. Till och med om hennes döda pappa och den komplicerade relationen med sin mamma. Snart börjar hon inse att man inte behöver vara perfekt för att vara lycklig. Men vågar Macy ge upp "sitt perfekta liv" för det oväntade?

Det handlade mycket om att inget var perfekt, men... em...  den här boken var faktiskt det. Den var helt perfekt.  Berättelsen, karaktärerna, Dessens fantastiska värld, omslaget! Perfekt! Jag älskar ju Sarah Dessen, men av alla hennes fantastiska böcker är den här helt klart min favorit. Det bästa var nästan dialogerna mellan Macy och Wes, jag hade kunnat läsa en hel bok som bara bestod av deras Sannings lek.

Trots sista sommardagen kändes det som jag varit med om två sommarlov när boken var utläst. En bra sak att komma ihåg: Vill du ha sommar? Läs en Dessen!

6 kommentarer:

  1. Har den väntandes i bokhyllan. Nu blev jag ännu mer sugen på att läsa den! :D

    SvaraRadera
  2. Håller med. Gammal som jag är får jag också sommarlov med Dessen. Fast i år fick jag tjata på brittiska förlaget om hennes senaste. De hade liksom glömt att de givit ut den.

    SvaraRadera
  3. En PÄRLA! Njutning på hög nivå...

    SvaraRadera
  4. Jag trodde att den här boken skulle vara sockersöt och kännas "amerikansk" men jag hade helt fel, mycket bra bok!

    SvaraRadera
  5. Håller på att läsa mycket mer än så och efter den ska jag läsa mitt perfekta liv!!

    SvaraRadera
  6. Älskar den här boken!
    Läste den i sommar mittt bästa sommartips!
    Tack för att jag läste den, för jag tyckte att eran recension var så bra!
    // Dola

    SvaraRadera