lördag 19 februari 2011

En liten lista

Jag tänkte ge min på den här 30 days of books, men fuska lite. Istället för att ta en om dagen tar jag alla på en gång. Jag har inte tålamod nog att hålla på i en hel månad, det finns så mycket annat jag också vill hinna med att skriva om här på bloggen, så jag formar den så att den passar mig. En helt vanlig enkät helt enkelt. Så här blev min lista:

Best book you read last year


A book that you’ve read more than 3 times


Your favorite series


Favorite book of your favorite series


A book that makes you happy


A book that makes you sad


Most underrated book


Most overrated book


A book you thought you wouldn’t like but ended up loving


Favorite classic book


A book you hated


A book you used to love but don’t anymore


Your favorite writer

Har flera men jag älskar Michelle Magorians böcker.

Favorite book of your favorite writer


Favorite male character
Jag har alltid gillat Sirius Black.

Favorite female character
Rose i Vampire Academy är den jag kommer på för stunden.

Favorite quote from your favorite book
Fylls i när jag kommer hem igen

A book that disappointed you

(i efterhand)

Favorite book turned into a movie


Favorite romance book


Favorite book from your childhood


Favorite book you own
Kommer inte på någon i nuläget men kommer aldrig
göra mig av med min Astrid Lindgren signerade bok.

A book you wanted to read for a long time but still haven’t


A book that you wish more people would’ve read

Vad är det med människor och "tocka" böcker egentligen?

A character who you can relate to the most


The most surprising plot twist or ending

Överraskande, men helt genialt.

Favorite title


Your favorite book of all time

Hela Harry Potter serien

2 kommentarer:

  1. ELLIIN o: MICCHELLE är en fanatisk författare.. Jag älskar hennes böcker.. Speciellt Hemlängtan och little love song har jag också läst och så Mister tom, fast alla på svenska. Är extra kär i Hemlängtan.. Har du läst den? Om inte så måste du läsa den :D

    SvaraRadera
  2. Måste säga att det var en väldigt bra idé att ta hela listan på en gång! Kul att se också :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera