onsdag 13 januari 2010

Jag är färdig!


Jag har läst ut Dear John!

Den var faktiskt riktigt bra. Den handlade om John som återberättade sitt liv. Om hans uppväxt, hur hans pappa var, om när han träffade Savannah och om armén. Själva huvudhandlingen i boken var Savannah, flickan som han träffade när han var hemma på semester från armén. Flickan han fick lämna för att återvända till armén. Flickan som väntade på honom i flera år. Flickan som han älskade. Men sedan handlar de också om hur han hittar den gemenskap med sin pappa som han aldrig förstått sig på. Boken är jättefin och sorglig. Den berättar hur minnen kan väcka känslor vid liv och annat jobbigt.
Jag tycker boken var bra men jag hoppas filmen blir ännu bättre för boken var ju på engelska och de blev lite jobbigt att fatta allt ibland. Men jag tycker det var väldigt värt att läsa den på engelska, det var kul att testa nått nytt.

Men nu ska jag läsa Gone Övergivna och det är något jag längtat till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar