måndag 4 januari 2010

Bokfördomar

Jag har precis börjat på Stefan Castas bok Spela död. Jag köpte den för säkert ett halvårsedan, men det har inte blivit av att jag läst den. Någon nämnde att den skulle vara dålig, mins inte vem eller om den ens sa det, men jag har i alla fall fått för mig att den är jättedålig. Dumt, för den är inte alls dålig, hittills inte jättebra heller men helt okej. Det är synd när man får för sig något sådant. Det har hänt ganska många gånger för mig att jag vägrat läsa en bok för att jag fått för mig något, men när någon väl tvingat på mig den så har den inte alls varit dålig.
Sedan är det ändå inte så ofta jag har fördomar för en bok men när jag väl har det blir jag så irriterad på mig själv.
Jag och Klara befinner oss i fjällen så Internet segar hela tiden. Det kanske blir lite glest men inlägg i veckan, men något som är bra med fjällen är att man får mycket tid till läsning.
Jag har med mig:
Spela död - Stefan Casta
Slam - Nick Hornby
Bläckdöd -Cornelia Funke.
Det borde räcka för några dagar. Mest av allt ser jag fram emot att få läsa bläckdöd, att jag inte har läst den än är nära en katastrof för jag älskar serien! Slutet dessutom.. Jag är alltid lite nervös inför slut men min nyfikenhet tar överhanden, Bläckhjärta är verkligen fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar