söndag 5 juli 2009

Hemma från London

Äntligen hemma. Tre veckors lång utomlands resa.
Började nästan få slut på böcker.
De tre senaste dagarna har jag varit i London. Jössös vad många bokaffärer det finns där!! Dubbelt så många som i sverige. Engelsmännen måste älska att läsa (drömlandet?).
Överallt fanns det bokaffärer och jag ville in i varenda en. Tre böcker köpte jag för jag har nu bestämt mig för att läsa lite på det engelska språket.
Mer som träning, för egentligen ogillar jag att läsa på andra språk än svenska.
Så det blev tre böcker från von Ziegesars serie it girl. För jag tänkte att en sådan bok gör det inget om man missar på svenska.



Och, lyssna du, detta var ett riktigt fynd!!
I en affär med anteckningsblock och pennor hittade jag en: Book Journal.
Den är helt otrolig! Det kanske är lite svårt att se på bilderna men i den så kan jag skriva om böcker. Titel, författare och en massa anteckningar. Sedan kan jag skriva vilka böcker jag vill läsa och vilka böcker jag lånat på bibblan och lämnat tillbaka!!!!
Guuud.. jag kommer älska den här boken. Den kommer bli som min dagbok <3>


Och när man kommer hem finner man: Glöm mig inte från Läseposten och en bok som heter kråkornas rike Farsoten som jag vunnit i bokjuryn för att jag var med och röstade. Dubbelt så tjock som den jag vann förra året. .
Så nu har jag lite att ta tag i. Dessutom ska jag läsa ut Vindens skugga som blir allt mer spännande för varje sida.
Läs bra böcker
/kramar Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar