måndag 13 juli 2009

Jag vill läsa


: är boken jag just nu är väldigt nyfiken på.
För stunden läser jag en annan bok av Aidan Chambers. Vykort från ingemans land. Den är okej än så länge.
Varför jag nu har blivit så nyfiken på hans senaste bok det här är allt är för att jag undrar vad 848 sidor kan innehålla när det på baksidan av boken inte utgör någon särskil handling.
Det här är allt handlar om tjugoåriga Cornelia som är gravid. Hon drömmer om att bli poet. I sin kuddbok skriver hon om allt möjligt som inträffar i hennes liv och föreställer sig att hennes framtida barn ska få läsa den när det är 16 år.
Jag får allt ta och låna boken på bibblan för jag är verkligen nyfiken. Om Cornelia bara skriver om träd och kärlek kommer jag snabbt tröttna, men vi får hoppas att den innehåller lite mer än det.
Provläs den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar