torsdag 28 maj 2009

Sommar på bokia


Idag var jag på en liten Walk till stan och biblioteket.

Jag började med biblioteket. Lämnade tillbaka böckerna jag hade lånat, precis i tid ;). Sedan smög jag snabbt in på ungdomsavdelningen för att BARA kika lite.
Och oturligt vis så ser jag en MASSA böcker som jag vill läsa! Varenda bok jag ser vill jag läsa!! Minst tio styckena hittade jag, och det värsta var att inte KUNDE låna dem!
Varför?
Jo, för att jag inte har möjlighet att lämna tillbaka dem! Det är en stor nackdel med sommaren. Man är bortrest och kan därför inte lämna tillbaka böckerna man lånat!
Så jag fick med många kvävda snyftningar ställa tillbaka böckerna en efter en.
Så otroligt svårt!
Om det inte hade varit för min lilla utflykt till bokia så skulle jag fortfarande vara nedstämd efter skilsmässan med biblioteksböckerna.


Klev in på bokias ungdomsavdelning idag och fick syn på skyllten köpt 4 betala för 3!
Tror ni att jag kunde hålla mig?
Nääe, så klart inte.
Det var en sådan sommarstämning i bokhandeln! Ett helt bord fullt med pocket böcker, gamla och nya. Det flesta hade jag redan läst men det var mysigt att titta på dom :)
Det var i alla fall en av mina turdagar, kanske för tur. Jag hittade en massa böcker som jag inte hade läst! Många låg gömda bland alla klasar och torn. Mitt köp bestod i alla fall av fyra nya fräscha pockets! Jippie!
Jag såg även flera inbundna som jag ville köpa, bland annat isöhäxan och bläckdöd, sista chansen och en bok av Linzi glass.
Men jag fick avstå från
dem eftersom jag inte hade tillräckligt med pengar med mig :(


Böckerna jag köpte:
Tagg i hjärtat av Cannie Möller Cannie möller skriver många bra undomsböcker, en författare jag starkt kan rekommendera Tagg i hjärtat är inte jätte ny men jag har aldrig fått möjlighet att läsa den innan.

Ett annat sätt att vara ung av Per Nilsson Per Nilsson, precis som Möller har han skrivit många ungdomsböcker, men jag har inte läst många av dem. Jag började på hjärtans fröjd en gång men tyckte den var så kass att jag la av på en gång.
Nu ger jag Per en ny chans. Hoppas han är värd den.

Som om ingenting av Katarina von Bredow är inte ny men har fått ett nytt omslag och är därför så gott som ny. Bredow böcker är aldrig fel...

Vykort från ingemansland av Aidan Cambers Har jag aldrig hört talas som innan men den var lagom tjock och billig (30 spän alltså den man fick på köpet) så jag tror att jag kommer gilla den.


Ett tips: Stick till bokhandeln nu innan ni åker iväg till spanien eller sommarstugan. Precis nu, alldeles innan sommaren, är det som bäst där inne. Massor av pocket och nya böcker.
Sommar doftar i hela butiken och EN MASSA BÖCKER <3>

1 kommentar:

  1. Får man fråga vad boken som du såg av Linzi Glass hette? :)

    SvaraRadera