fredag 29 maj 2009

Meg Cabots mästerverk, Heather Wells


God morgon kära läsare :)

En ledig fredag för mig idag, så jag började dagen med att läsa ut andra och senaste delen om detektiven Heather Wells av Meg Cabot.
Tyvärr är det bara en ynka studiedag och inte sommarlov för mig. Men tretton dagar är nästan ingenting så det är inte värt att klaga, ;).


Jag har läst nästan alla Meg Cabots böcker och jag gillar dem alla väldigt mycket. Som jag skrivit innan är hennes lättsamma och uppiggande böcker alltid välkomna i min bokhylla eller lånelåda. Men självklart är inte alla böcker lika bra.
Håll huvudet kallt. Andra delen om den föredetta popstjärnan Heather Wells är hennes bästa serie hittills om jag får säga det själv.
För en gångs skull har hon lyckats skriva en bok som är mer än två hundra sidor lång.

Heather Wells en föredetta popsjärna förlorar alla sina pengar när hennes mamma stjäl dem och sticker till Argentina. Dessutom har hon gjort slut med sin pojkvänn, pojkgruppstjärnan Jordan och Jordans pappa som är chef för skivbolaget har sparkat henne eftersom hon vägrat fortsätta spela töntiga poplåtar.
Alltså, inget går bra för heather Wells. Men så träffar hon Jordans brorsa Cooper som länge bråkat med sin familj och inte längre har kontakt med dem. Han låter henne bo hos honom och efter ett tag får hon jobb i en studentkorridor där hon dessutom får gratis studier.
Hennes liv börjar komma på fötter igen då de hittar en död student nere i hiss schaktet och hon inser vilken hennes igentliga talang är, allt detta händer i första boken ett oemotståndligt begär.
I del två, håll huvudet kallt, hittar det ett avhugget huvud från en ung tjej i en gryta inne i köket.
Än en gång är Heather Wells redo för att lösa mysteriet, ingen får röra hennes studenter!


Meg Cabots mästerverk! :)
En lagom tjock bok, innehållande spänning, kärlek, kluriga gåtor och en massa skratt!
Jag har länge irriterat mig på att det inte finns några riktigt bra TONÅRSdeckare. Men nu finns det, Heather Wells, tjejer, är vår nya deckarprinsessa. Släng Kitty i brasan.!

1 kommentar:

  1. jag undrar varför just den här bokserien inte finns med i kategorn What she wrote på Meg Cabot sida www.megcabot.com .. lite konstigt enligt mig .vet du varför?

    SvaraRadera