fredag 8 maj 2009

Ny bok av Ann Brashares


Var inne på bokförlaget Bonnier Carlsens hemsida och kollade på lite nya böcker när jag såg att Ann Brashares kommer ut med en ny bok.
Jag, precis som många andra ungdomar, älskade systrar i Jeans. Systrar i Jeans, boken om de fyra vännerna som använder ett par jeans för att hålla kontakt när de är åtskilda

Ann Brashares nya bok, Vänskapen växer - Pilträdens systrar del 1, verkar lite si så där. Den kommer inte ut förren i September.
Än en gång har Brashares skrivit om fyra vänner, de fyra vännerna bor i samma stad som systrar i jeans gänget och precis som flickorna i systrar i jeans måste de skiljas åt över sommaren. Som i Systrar i jeans funderar flickorna på att hålla kontakten via ett par jeans men bestämmer sig sedan för en scarf i stället. Men de tröttnar snart.

Flickorna skiljs åt med olika förväntningar och hopp om livet. Men så klart blir det inte som de tänkt säg och snart börjar de fundera över vart deras vänskap egentligen tog vägen och om den e så stark som de tror. Eller om de helt enkelt håller på att falla isär.


Ja det är min uppfattning om vad som händer i boken, jag har bara läst det lilla som står på förlagets hemsida. Jag har svårt att tro att det kan bli en ny systrar i jeans och jag är lite besviken på Ann Brashares. Jag trode att hon hade lite mer fantasi än så. Men man vet aldrig. Hon kanske överraskar mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar