måndag 23 mars 2009

Hemliga världar och internatskolor


Serien om Gemma Doyle blir allt bättre och bättre. För ett tag sedan lånade jag ettan på biblioteket och det var bra, men inte den bästa bok jag läst. Den var bra men jag hade så mycket annat i tankarna som Twilight tillexempel. Så att jag inte la ner så mycket tankar på boken.
Nu håller jag på att läsa tvåan och jag erkänner att jag är fasst.
Historien blir allt mer spännande för varje sida och det att den inte bara fokuserar på det spännande och grymt farliga riket som Gemma måste rädda, utan att boken innehåller kärlek, hyss och fnittrande internatflickor på 1800-talet.

Trilogin handlar om Gemma Doyle som har ett svårt och farligt uppdrag framför sig. Hon måste rädda rikena - hemliga världar som vi vanliga människor inte kommer åt - från att tas över från den onda och elaka häxan Circe. Hon och hennes två vänner Filicity och Ann som alla tre går på internatskolan spence måste binda kraften som de själva släppt lös för att rädda hela världen från undergång.
Spännande, fnittrade, chockande och aldrig tråkig. En perfekt blandning, hoppas ni läser den om ni inte redan har gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar