torsdag 19 februari 2009

Bättre än I Taket lyser stjärnorna


Det fattas en tärning av Johanna Tyrell

Handling
:
Puck är en cool tjej på utsidan men på insidan råder total kaos.
Hon är fylld med osäkerhet, låter inte någon komma nära henne och se vem hon egentligen är och kämpar för att inte förlora kontrollen.
I hennes liv finns killar, hennes bästis Emanuel och hennes ensamstående mamma.
Och en pappa. En pappa som lämnade henne vid 11 års ålder och trodde att han försvan hur hennes liv för alltid. Men hur kan han försvinna när en sorg och övergivenhet ligger djupt begravd i henne och får hennes tankar att alltid dra sig till baka till den tiden han existerade i hennes liv.

Jag måste erkänna att jag inte fäste mig särskillt mycket vid Johanna Tyrells debut roman I taket lyser stjärnorna som van August priset och som nu har blivit film.
Men Det fattas en tärning blev jag däremot helt fasst vid.
Måste erkänna att jag inte har läst ut den ännu men gör det nu innan jag går och lägger mig.
Det finns kärlek, familjeproblem, tillbakatänkande och en bunt starka kännslor.
En bok som jag rekomenderar till alla i alla åldrar.

/ Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar