torsdag 14 november 2013

Vinterenkät - Hanna


Idag svarar jag på Bokhoras Vinterenkät!

                                                                            
Senaste bokköp: Fyra novellixer i en fin liten samlingsbox.
Senaste bibblolånen: Måste tyvärr säga precis som Elin - massa tråkig facklitteratur till skolarbeten.
Senaste utlästa boken: Vi måste sluta ses på det här sättet av Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo
Favorittidning: Dagens Nyheter på morgonen till frukosten eller Rookie Mag.
Plats där jag helst läser: Finns ingen bättre plats än sängen!
Så sorterar jag min bokhylla: Jag hade färgsorterat i flera år men det blev för komplicerat med alla nya bokinköp som skulle in i hyllan. Numera står böckerna ordnade så att böcker av samma författare står bredvid varandra. Har även försökt få t.ex. alla Gilla-förlag-böcker och Xpublishing-böcker bredvid varandra för att de har ett sådant snyggt format.


En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Det finns otroligt många böcker jag minns. Men en som jag läste om och om igen från att jag var 5 år gammal till jag var 11 år var Helena Dahlbäcks bok, Julia.
Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Eftersom jag hela tiden sorterar ut böcker jag vuxit ifrån och lämnar vidare till mina småsyskon har jag inte så många böcker jag hade när jag var liten kvar i min bokhylla. Men en bok som aldrig kommer förlora sin plats är Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian.
Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Alla de nyutgivna böcker jag inte hunnit med i höst; Låt vargarna komma, Jag är ju så jävla easy going, Vi är inte sådana som i slutet får varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar