söndag 17 juli 2011

Den vita katten

I vår värld har det sedan urminnes tider funnits vissa människor som behärskar magi. De kallas för berörare och kan verka i både gott och ont. Cassel Sharpe kommer från en berörar-släkt men saknar själv krafterna, han har därför alltid känt sig som en utböling. I sin skola spelar han en roll för att dölja sin bakgrund. Men när en vit katt börjar förfölja honom i hans drömmar misstänker han att han håller på att manipuleras av en berörare. När Cassel börjar rota verkar allt leda tillbaka till mordet på hans bästa vän Lila för 4 år sedan - ett mord han själv är skyldig till.

Det här var en riktig fempoängare! Jag gick helt loss på storyn om berörare och hela berättelsen var så snyggt uppbyggd att jag hade svårt att slita mig. Boken sticker ut från allt annat i sin kategori och jag gillar att huvudpersonen är en kille (för en gångs skull). Av flera anledningar tycker jag också att killar borde läsa den här boken minst lika mycket som tjejer. Den har allt, en riktigt grym fantasy-thriller!

3 kommentarer:

  1. Denne har jeg på min ønskeliste, har lurt litt på å kjøpe den på lydbok :) Så flott at den falt i smak.

    SvaraRadera
  2. Låter bra! :D Har köpstopp just nu, men kan kanske hitta den på bibblan..

    SvaraRadera
  3. Gå gärna in på min bokblogg: www.bokugglan.blogspot.com

    SvaraRadera