onsdag 3 juni 2009

En sträckläsare


Äntligen en sträckläsare!
Det har varit alldeles för få sådana på sista tiden.
Nora Roberts bok Värld av illusioner fångade mig direkt på kvällen och höll mig fast hela natten, upp mot tre.
Nu är den utläst och jag måste säga att det var det bästa jag läst på ett tag. I alla fall inom kategorin kärlek.


Hennes kungliga höghet prinsessan Camilla av Cordina är trött på sitt liv och tror att hon snart kommer bryta ihop.
Alla plikter och trycket från pressen har fått henne att inte längre känna sig själv, allt hon känner är tomhet.
Hon bestämmer sig för att rymma för att hitta sin passion, sitt stora intresse i livet och åter komma på fötter.
De rangliga vägarna i USA leder henne rakt till en händelse som gör att hon möter mannen Del.
Del är arkeolog och bor ensam i ett litet hus i skogen. Han har en skadad axel och som första intryck är han en vresig, irriterande och otålig man.
Mot de bådas tankar och förväntningar övergår deras "vänskap" till att bli något helt annat.
Men hur länge ska det funka när hemligheter ligger gömda hos dem båda?


Värld av illusioner av Nora Roberts är en romantisk bok du sträckläser från sida ett till sida 300.
Helt i min smak. Omslaget ger en ett litet höstligt intryck men jag tror det går lika bra att läsa den på sommaren som på hösten.
Den första Nora Roberts boken jag läser, men jag tror de kommer bli betydligt fler :)