lördag 4 april 2009

Favortiten


Nu har jag skrivit om mycket fantasysenste tiden och tänkte därför ta upp en gammal favorit. Jag hoppas att alla här har läst hur kär får man bli av Katarina von Bredow? Jag kollade min läsedag bok som jag skriver ner allt jag läser från första datumet till utläsningstatumet. Nu har jag antecknat i hela ett och ett halvt år och för exakt ett år sedan läste jag den för första gången. Jag kan inte riktigt förstå varför jag är så fäst vid den kanske har det något med att Adam är en så go kille...


Boken handlar om Katrin som blir kär i Adam. Men Adam är förbjudet område för Katrins bästist Frida har paxat honom. Katrin blir då tillsammans med Andreas men är inte ett dugg kär i honom. Hon och Adam råkar en dag träffas i parken och de börjar snacka och blir nära vänner. Frida får inget veta. Sammtidigt händer det en massa saker runt omkring. Katrin börjar fundera vart hennes mamma tagit vägen som stack ifrån henne för länge sedan, hur hennes brorsa egentligen mår och hur hon själv egentligen mår. Men Katrin har klivit in på förbjudet område.


Ja jag vet. det låter jätte töntigt men jag gillar den verkligen konstigt nog. Och det är faktiskt den enda katarina von bredow boken jag gillar. Jag har läst alla hennes böcker och de är lika dåliga allihop förutom denhär då. Ett tips för er tjejer som slukar kärleksböcker... och killar då.
Från mig.

1 kommentar:

  1. Jag älskar den! Jag har dock inte läst den men jag har lyssnat på den.

    Skulle vara roligt att få reda på vad ni tycker om Syskonkärlek som också är skriven av von Bredow om ni har läst den vill säga.

    Jag läser jättemycket så det var roligt att hitta en hel blogg om bara böcker och läsning.//

    14 årig tjej

    SvaraRadera