tisdag 19 april 2011

Bra bättre bäst! - En vampyrserie som växer

Åh, jag vet inte hur jag ska börja. Det är femte delen i Vampire Academy serien och jag vill inte avslöja något för er som inte läst de tidigare delarna. Men "Andens kraft" är otrolig, liksom de andra delarna i serien. Visst, det kanske inte är världens bäst skrivna bok, det kanske inte är den mest originella historia men den är trots det sjukt bra, det är omöjligt att inte fastna för den. Richelle Mead bygger upp spänningen på ett dramatiskt sätt, berättelsen blir bara bättre för varje bok. Karaktärerna, historien, intrigerna blir större, mer komplicerade men gud så spännande. Språket är tillräckligt enkelt och fångande för att man ska fastna i den sortens läskoma där man glömmer både tid och rum. Richelle Mead är inte bara duktig på att överraska, hon slutar dessutom när det är som mest spännande vilket är härligt frustrerande. Det här är den bästa vampyrserien just nu, glöm Twilight och Vampire Diaries. Ingen bok kan göra dig så beroende som Vampire Academy.

Jag fick en mindre chock i slutet av boken där det står olika kommentarer om boken. En av våra läsare vid namn Sara kommenterade här på bloggen och fick sedan sin kommentar publicerad i själva boken, himla kul! Man vet aldrig vad som kan hända när man kommenterar här ;)

Om ni är nyfikna på handlingen, kolla mina recensioner om de tidigare böckerna: 
Törst 
Fruset blod 
Skuggkysst
Löftet 
+ Vampire Academy blir film!

"Andens kraft" är näst sista delen i serien, sista delen (Last sacrifice) kommer på svenska i augusti. 

3 kommentarer:

  1. Åh! Jag längtar efter den! Alla andra i serien är grymt bra, och jag måste läsa Andens kraft så snabbt som möjligt, annars vet jag inte vad som händer!
    En av världens bästa vampyrserier, ingen tvekan :)

    SvaraRadera
  2. Vampire Academy är en av mina favoritserier :D (Kommer man med i nästa bok nu? haha. )

    SvaraRadera
  3. DU har rätt ingen annan bok kan gör mig så beroende som Vampire Academy jag har läst alla 6 böcker och de är fantastiska, unika, spännande.
    de e bara världens bästa böcker ;)

    SvaraRadera