torsdag 7 april 2011

Fast i "De utvalda"

Jag hade tänkt vara så duktig och läsa en av mina engelska böcker inför engelska nationella proven. Nu sitter jag här dagen innan, helt uppslukad i De utvalda och kan varken påbörja en ny bok eller plugga. Jag har inte läst en riktig fantasy sedan Reckless men nu inser jag hur mycket jag saknat det.

Trots att jag bara är halvvägs in i De utvalda har jag redan börjat tjuvkika på del två som heter Fire på engelska och kollat in Kristin Cashores blogg. Boktrailen här nedan tyckte jag i början verkade jätte bra, men sedan började det likna någon slags parodi på boken och jag höll på att skratta ihjäl mig samtidigt som jag kände mig en aning bestört. Inget måste att titta på den, kan absolut förstöra känslan i boken (men lite kul är det ändå).

6 kommentarer:

  1. Har precis lånat De Utvalda från biblioteket :) Skulle hellre ha läst den på engelska, man har lite ont om pengar för tillfället och biblan är inte särskilt pigg på att köpa in engelska böcker :/

    SvaraRadera
  2. Är det bara jag eller såg den här trailern väldigt fejkad ut?

    SvaraRadera
  3. Trailern är verkligen pinsamt dålig! Boken är ju helt galet bra, och den här trailern gör definitivt mer skada än nytta. Jag har föreställt mig Katsa betydligt coolare än så där. Jaja, boken är skitbra iaf.

    SvaraRadera
  4. hahahahahahahahahaha kan inte sluta skratta åt trailern. Har inte sett den tidigare och det var ju länge sedan du skrev detta inlägg men kom in på den här sidan av en slump. Hade verkligen inte läst boken om jag såg trailern först! Boken är grym men trailern, hahahahahhahaha

    SvaraRadera
  5. jag är 9 år och har läst alla de utvalda-böckerna. :)

    SvaraRadera
  6. Kan inte fatta att man har gjort en sånt här fiasko. Jag har läst ut alla De Utvalda böckerna (på svenska) och har helt klart en annan syn i mitt huvud.Det här för mig var som en parodi, en av dom sämsta. Katsa för mig är en svart hårig tjej, lång, ögon som en safir och en smaragd, skicklig i strid, snygg och mycket mer.Killen i trailern var inte ens snygg... ( alla tycker olika jag vet)

    SvaraRadera