lördag 9 april 2011

Tonårsboken växer!

Idag välkomnar vi en ny medlem här på Tonårsboken, nämligen vår kompis Hanna i Stockholm. Från och med nu består Tonårsboken av tre tjejer och inte två. Jag och Klara är superglada att Hanna vill vara med oss och ser fram emot att få blogga med henne. Så här presenterar hon sig själv:

Hej!
Jag heter Hanna och är 15 år. Det ska bli otroligt kul att börja blogga tillsammans med Elin och Klara här på Tonårsboken. Jag har tidigare haft en egen blogg ”Hannas boktips” men har upptäckt att det är svårt att hålla igång en bokblogg helt själv, tiden räcker inte till och skrividéer tar slut. Så jag tackade absolut inte nej när jag fick frågan om jag ville börja blogga med dem.

Som ni förstår läser jag en del, men läsandet är bara ett av många intressen. Jag älskar att umgås med vänner, fotografera, lyssna på musik, träna, gå på teater, spela teater, se på film, resa och prova på nya saker. Jag tillbringar även några kvällar i månaden på Palatset och som barnvakt.

Jag gillar otroligt många böcker och har svårt att begränsa mig till vissa genrer men här är..
Några favoritförfattare: Michelle Magorian, J.K Rowling, Maria Gripe, Joyce Carol Oates.

Några favoritböcker: Boktjuven, Godnatt Mister Tom, De kallade mig Ise, Maus, Skuggan över stenbänken, Himlen börjar här, Hungerspelen och Den hemliga historien.

Ni kan läsa mer om henne under fliken "Hanna"

8 kommentarer:

  1. Jättekul. Vilket gott gäng ni är!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! :) Ska bli intressant att läsa dina recensioner :)

    SvaraRadera
  3. Kommer du alltså sluta skriva på din gamla blogg, för jag läser den och det skulle vara synd om du slutade skriva helt där,men då kan jag ju ändå fortsätta läsa dina inlägg här och det är ju bra(:

    SvaraRadera
  4. ja vad kul. Hanna skriver väldigt bra!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag är så himla glad över att Hanna ska börja blogga hos er. Hjälp, vilket bra val ni gjorde!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också de kallade mig Ise! :)

    SvaraRadera