tisdag 6 augusti 2013

Väktarens lärling - filmen!



Nästa vår har The Seventh son, filmatiseringen av boken Väktarens lärling premiär! När jag tittade på trailen fick jag pausa flera gånger och kolla om det verkligen var Alicia Vikander som var med, och det var det! Jag läste bara första delen i serien när den kom ut för över fem årsedan men nu blir jag återigen nyfiken på böckerna. Har inget minne av att boken var så kall och brutal som trailen visar, men tror inte att det kan bli fel i storyn. Fantasy + Ben Barnes + Alicia Vikander + ungdomsbok = värt att vänta på.

1 kommentar:

  1. Du har helt rätt i det, den på minner inte alls om den första boken tyvärr... till att börja med så har jag precis lyssnat på den 8:de boken och Tom har fortfarande inte kysst Alice, vilket dom gör i trailern (plus att dom är mycket yngre, Tom var bara 13 när han började sin lärlingstid). Sen möter dom inte så mycket annat ont än Alices moster, hennes mor, några spöken och boggartar.
    Tror därför tyvärr att dom har gjort om den ganska mycket. Hoppas dock att den är bättre än den verkade i trailen

    SvaraRadera