söndag 18 augusti 2013

Smaragdgrön

Jag hoppas att ni lagt märke till min förtjusning i Ädelstenstrilogin, annars ser jag till att ni gör det nu: Denna trilogi är underbar! Första delen Rubinröd och uppföljaren Safirblå var två sträckläsare. I tredje och sista delen, som inte är ett undantag, sluts cirkeln och allas öden ställs på spel. 

Smaragdgrön levererar det ultimata slutet. Den innehåller allt som de tidigare böckerna hade som oslagbar humor, kärlek och plötsliga vändningar, men med dubbel dramatik och spänning. Språket kan tyckas vara fånigt men jag finner det helt underbart. Författaren lyckas ge Gwendolyn en egen röst som man inte kan låta bli att tycka om. Inte förrän nu efteråt inser jag hur briljant författaren Kerstin Gier är. Det går aldrig att lista ut vad som ska hända härnäst, det kommer hela tiden nya överraskningar, hemligheter som kommer upp till ytan och trådar som binds samman. Det är spännande, underhållande och ja, jag är förälskad. 


Här kan ni läsa mer om handlingen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar