tisdag 27 augusti 2013

The Mortal Instruments: City of Bones

Kritikerna får tycka vad de vill, men jag älskar The Mortal Instruments: City of Bones filmen. Som ett fan behöver jag inte känna mig pliktskyldig att stå upp för filmen, för den kan helt klart stå upp för sig själv. I filmen får man följa Clary från vardagslivet i New York till kampen mot demoner och maktgalna demonjägare. Skådespelarna lyckas sätta liv i karaktärerna på ett otroligt bra sätt, vilket fick mig att omvärdera min egen bild av dem. Effekterna var välgjorda utan att vara överdrivna. Jag satt på helspänn filmen igenom och under en kort stund kändes det nästan som att jag hamnat i en skräckfilm. Precis som i boken händer det saker hela tiden i ett högt tempo och det kan vara svårt att hänga med och förstå allt. Ändå tycker jag att de lyckats anpassa manuset bra efter originalhistorien.

Om ett år sitter jag förhoppningsvis i biosalongen och tittar på andra delen City of Ashes. Tills dess ska jag ägna mig av både omläsning och fortsatt läsning av denna fantastiska serie.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar