tisdag 14 juni 2011

Sommarenkät

Det känns alltid som om vi i Göteborg slutar skolan sist. Imorgon får jag äntligen sommarlov. Tänkte därför att det skulle passa bra med en liten sommarenkät. Här kommer tio frågor om böcker och sommarläsning!  

1. Hur är en bra sommarbok för dig? 
Tycker att Hanna beskrev det väldigt bra. Men om man reser ska den vara enkel att hoppa in i och den ska gärna ta tag i en redan vid de första sidorna.  

2. Vad har du tänkt läsa i sommar? 
Får nog skriva ett separat inlägg om det eftersom listan är lååång. Men har planerat att läsa "City of Ashes", "Mitt perfekta liv" av Sarah Dessen och så tänkte jag ge mig på "Det här är allt" av Aidan Chamers.  

3. Vilken typ av böcker tycker du att man ska undvika på sommaren? 
Jag kan egentligen läsa allt på sommaren. Hur deckare och sommar hänger ihop förstår jag fortfarande inte, för mig är det ett stort inte!  


4. Ungefär hur många böcker brukar du hinna med under ditt lov?
Jag reser ofta mycket vilket sänker siffrorna rejält. Men runt 11-14 böcker i månaden kanske.  

5. Vilka böcker har du tänkt läsa om i sommar? 
Hade gärna velat läsa om sista Harry Potter innan filmpemiären, men kommer nog inte hinna det. Annars kommer jag att läsa om flera av Cornelia Funkes böcker eftersom hon kommer till Sverige i år.

6. Händer det att du slänger böcker under resor? 
Hellre övervikt i bagage, ibland händer det att ett par skor åker ut men aldrig böckerna. 

7. Har du något sommarboksminne från tidigare somrar ?
Tänker gärna tillbaka på alla underbara engelska bokhandlar jag besökte förra sommaren. Så fina böcker och omslag och utbud och allt möjligt. Så mycket roligare än de svenska!  

8. Vilken är bästa platsen att läsa på i riktigt sommarväder? 
I en solstol, gärna i skuggan om solen är för stark.   

9. Vilka böcker planerar du att läsa på andra språk? 
Är inte så mångspråkig så det blir bara på engelska. Dessen och "The mortal instruments serien", förhoppningsvis hinner jag även med Michelle Magorians bok "Back Home."   

10. Vilken bok tycker du är den absoluta sommarboken? 
Jenny Hans serie "Sommaren jag blev vacker" och "Ingen sommar utan dig" är väl så somrigt det kan bli!

8 kommentarer:

  1. Ni slutar nog inte senast, det gör nog tyvärr vi, vi slutar på torsdag kväll >< ^^

    SvaraRadera
  2. Ni är inte sist, jag får inte sommarlov förrän på fredag ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Går det bra om jag lånar denna och gör den på min blogg? Självklart säger jag vart den kommer ifrån :)

    SvaraRadera
  4. Till Recenzion, självklart får du låna! ;)

    Ojdå, vi kanske inte är så sena ändå. Men det är nog känslan, när man hör om alla som slutar tidigare än sig själv.

    SvaraRadera
  5. Jag slutar man på Fredag kväll ;) *suck* vi måste vara sist i hela landet.
    Jag har precis beställt hem ett paket med åtta böcker från adlibris, så det är väll dem jag får ge mig på i sommar :D

    SvaraRadera
  6. vi slutade den tionde. HA!! 8D

    11-14 böcker i MÅNADEN?? folk tyckte jag var helt sjuk i hövvet när jag hade läst typ 17 böcker på HELA sommarovet!! :O

    SvaraRadera
  7. Jag lånar den här och länkar till er också, om det är okej...? Tänkte passa på att tacka för den bästa bokbloggen som finns! Jag blir lässugen varenda gång jag går in här, och följer er med stort intresse. Ni har även inspirerat mig att starta en egen liten virtuell ''bokhylla'' :D Senast jag var på biblan så lånade jag ''Flickan och havet'' - endast för att du,Elin, läser den! Ska bli spännande att se om det blir någon recension på den.

    Oj, vilken lång kommentar det blev, hihi! I alla fall. Tack och hej! ♥

    SvaraRadera
  8. Tack Matilda för det fina berömmet, blir riktigt rörd! Ska absolut försöka lägga upp en recension på "Flickan och Havet i dagarna"

    Ni är alla fria att kopiera enkäten.

    Hoppas ni får ett bra sommarlov
    Kramar!

    SvaraRadera