tisdag 7 juni 2011

Kär i Kärleken!

Kär i kärleken, bara genom titeln förstår man vad som står i fokus för den här berättelsen. Det är sextonåriga Timotej som stöter på en massa kärlekstrubbel när hon kommer till London. När hon flyttar dit med sin mamma och styvpappa börjar hon på en ny skola, får nya roliga vänner och träffar en massa snygga killar. Men efter Wille, Paul och John börjar Timotej förstå att kärleken inte alltid är en dans på rosor.

Det låter kanske lite förutsägbart. Men jag måste säga att för att vara en typisk kärlekshistoria så hade den det lilla extra. Timotej har en stark och fin personlighet, att läsa allt ur hennes synvinkel var både underhållande och intressant. Dessutom skildrades Timotejs familj väldigt fint, mamman och brorsan blev man helt kär i. Men männen beskrevs mer som självupptagna och svikare...

Det här är en härlig berättelse om kärlek, vänskap och känslor, omöjlig att inte älska! Eftersom jag är kär i London är det bara ett stort plus. Det bästa är att det kommer en uppföljare till våren nästa år. Gissar att jag inte kommer vara ensam om att vilja veta hur det går för Timotej, kan knappt vänta!!

Ni har väl inte missat...
... författaren Lina Fors fina blogg. Helt klart värt att kolla in!

1 kommentar:

  1. Så här har jag nog aldrig blivit! Vet ni, att recensioner för vuxenböcker aldrig känns så här gott. Åh, jublar, tusen tusen tusen tusen tack. Lämnade manus till tvåan igår och trean är på gång i huvudet. Visst kommer ni till Stockholm den 14:e, kolla min blogg för inbjudan! Kramar i massvis

    SvaraRadera