onsdag 8 juli 2009

Underhållande till max


En shoppaholics bekännelser är en bok där pinsamheterna aldrig tar slut. Rebecka Bloomwood jobbar på en finanstidning där hon får dåligt betalt. Hon har ingen pojkvänn och inga riktiga intressen förutom att shoppa. Att shoppa är hennes stora passion. Hon kan inte sluta. När hon i ett halvår har brutit benet, haft en rad olika sjukdomar, tappat telefonen i marken och mycket annat för att undkomma banken inser hon att hon endast har två val.
Att skära ner på utgifterna eller öka inkomsterna.
Man kan verkligen inte sluta skratta.
Jag har inte sett filmen ännu (tänkte nämligen läsa boken innan) men jag kommer definitivt se den när den kommer på DVD. En shoppaholics bekännelser är en bok fylld med pinsamheter, skratt och kärlek. Går att jämföra med Bridget Jones dagbok eller En prinsessas dagbok som bådaär så pinsamma att man bara vill blunda.

1 kommentar:

  1. Ni borde läsa Sophie Kinsellas fristående romaner "Mina hemligheter", "Flickan från 20-talet", "Mitt nya jag" och "Karriär och köksbesvär". Fyra chic-lits som skiljer sig väldigt mycket från varandra, men på samma gång är lika när de fajtas med vardagen, såsom killproblem, elaka släktingar, jobbet... Det som skiljer dem åt är det stora problemet i deras liv. Varken man har vräkt ur sig alla sina hemligheter till grundaren av företaget man jobbar på eller förföljs av ett spöke från 20-talet, utlovar Sophie Kinsellas böcker hejdlöst med skratt, så jag rekomenderar dem varmt :)

    SvaraRadera