söndag 26 juli 2009

Dagens köp



Idag köpte jag och himmlens vida väv och hans majestäts drake som jag passade på att köpa nu när den kommit i pocket.
Visst är det en speciell känsla när man läser en tjock, tung inbunden bok, det blir en speciell fantasy känsla över det hela. Men jag får nöja mig med en pocket, alla böcker kan man inte ha i inbundet format. Och det är faktiskt mycket mer praktiskt med pocket.
Förresten måste jag klaga lite på Akademibokhandelns ungdomsavdelning, eller i alla fall den affären jag var i. Stökigt, dåligt sortiment, stinkande och dammiga hyllor, blandar pocket med vanliga böcker... Jag kan hitta ännu mer fel! Blir så besviken på bokaffärer som är jättefina på alla andra ställen, men när man kommer till ungdomsavdelningen så blir det raka motsatsen.!
Skärp er! - vi läser faktiskt också böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar