måndag 6 juli 2009



















Jag har nu läst Innan jag dör av Jenny Downham för andra gången.
Jag kan ju bara säga att den är helt underbar.
Jag som är en ganska känslig människa grät ganska mycket:)

Men i alla fall så handlar Innan jag dör om Tessa och hennes sista månader i livet. Hon har haft leukemi sen hon var 12 år och nu är hon 16 år.
Så nu när hon närmar sig slutet bestämmer hon sig för att skriva en lista med saker hon måste göra innan hon dör. Högst upp på listan står att bli av med oskulden.

Jag kan ju bara säga(igen) att boken är helt otroligt underbar.
Ni som inte läst den borde göra de och alla som läst den kan alltid läsa om den, för de gjorde jag. :D

Kramar Klara

1 kommentar:

  1. Jag e också en som lätt gråter vid sorliga böcker. Vilken tur, trodde nästan att jag var den enda. Men den här boken verkar riktigt bra, och sorlig. Ska absolut läsa den!!

    SvaraRadera