tisdag 21 juli 2009


Nu har jag ÄNTLIGEN bokat biljetter till Harry Potter och halvblodsprinsen. En sådan tid det tog! Jag hade egentligen velat gå på premiären men om man inte får biljetter så är det rätt svårt..
Jag tror inte många vet det men Harry Potter är min (Elin) favoritbok. Jag är verkligen en nörd när det gäller böckerna. Filmerna har jag lite svårare för. De är bra, bättren jag förväntade mig. De har lyckats fånga trolkarlsvärlden förvånansvärt bra, men man blir så arg när de tar bort vissa scener som man tycker bara MÅSTE finnas med, ja ni känner nog igen er.
Så är det med nästan alla filmer som är baserade på böcker.
Förra filmen, feman. Sög tillexempel, enligt mig. Det var som en snabbspolning genom hela historien, inga ögonblick fick sina chanser.

Nu läser jag i alla fall om harry potter och halvblodsprinsen för kanske 100 gången. ,. men nästan. Jag kan inte släppa den, bara snabbt så att jag kan slänga in detta inlägget. Så ska sluta skriva snart.

Men för er som är som mig. Harry potter älskare alltså. Ni har inte missat frågesporten på hemsidan http://www.harrypotter.nu/ En frågesport för riktiga nördar.

2 kommentarer:

  1. jag älskar harry potter böckerna!! men jag tycker det suger att de inte finns som pocket på svenska. vet ni varför?? önskar verkligen att det kom i pocket så kan man ta med de överallt!!

    SvaraRadera
  2. Ja de är helt klart fantastiska! Är faktiskt inte helt säker på varför, men ofta gör de pocket när böckerna inte längre säljer så bra. Och Harry Potter säljer ju bra hela tiden så de behöver inte göra pocket av dem... :/ Dåligt håller med.

    SvaraRadera