fredag 31 juli 2009

Dagens köp

Meg Cabots Babbeldrottningen är dagens köp. Har även en liten historia att berätta. Glömde plastkassen med boken i på cafét och upptäckte det när jag åter igen stod i en bokhandel och suktade efter bläckhjärta. Fick rusa tillbaka genom halva stan för att sedan upptäcka att den inte låg vid vårt bord. Frågade tjejen i kassan men hon visste inte. Sedan frågade jag en tjej som endast talade engelska. Men då visste jag inte vad plastpåse hette så hon fattade ingenting. Tillslut fattade hon att vi letade efter någonting och sträckte frågande fram boken. Thank you!! utropade jag. Och i stället för att räcka den till mig lade hon fram den på den plaskblöta bänken! Så att boken blev dygnsur!
Vilket jävla sätt! Man läggen inte en bok i vatten, det är en gyllene regel. Kunde hon inte den? Nej, tydligen inte.
För er andra som inte kan den, lär er den! Böcker tål inte vatten, blöt aldrig ner en bok! please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar