tisdag 4 juni 2013

TÄVLING!


Nu lottar vi ut hela fem exemplar av den nyutkomna Stad av skuggor! City of Bones som den heter på engelska är en av Tonårsbokens största favoritserier, ni kan läsa om vad vi skrivit om boken bland annat här och här

"Det är en vanlig söndagskväll och sommarlov. Clary Fray har fått med sig sin bästa vän Simon till klubben hon gillar, Pandemonium. Men det blir allt annat än en vanlig kväll, det blir början på Clarys nya liv. 
Clary blir vittne till hur tre ungdomar med konstiga tatueringar och vapen (tjejen har en piska!) dödar en kille inne på klubben. Om det nu är en "kille". Han ser väldigt konstig ut på slutet och hans kropp försvinner utan minsta blodspår. Och det är uppenbart att det bara är Clary som kan se mördarna. 
Det blir om möjligt ännu konstigare nästa dag då en av mördarna, Jace, dyker upp på samma fik som Clary och Simon. Och samma kväll försvinner Clarys mamma spårlöst ..." 

För att vara med och tävla vill vi att ni skriver er mejladress i kommentersfältet! Er kommentar kommer inte vara synlig för andra. De fem lyckliga vinnarna lottas och presenteras på bloggen den 16 juni! 

3 kommentarer:

  1. Ni har fått mig att läsa denna serie! Och jag trodde att den var slut efter den sista boken som är ute, men det kan den väl inte vara?! Suck.. Fast i ännu en fantastisk serie.. ;)

    Måste säga att det - mitt i all gnäll, skrik, sömnlösa nätter från min dotter (och all kärlek, förstås) - är väldigt skönt att komma in på er blogg och läsa om alla böcker, så man känner sig som de 21 år man är, igen :)

    Hoppas ni får en bra sommar! Puss :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket Denise! Så otroligt roligt att höra att vi inspirerar och att du gillar vad vi skriver. Och självklart att du är en lika stor nörd i City of Bones som vi är! Hoppas att vi kan bidra med lika mycket bra tips i framtiden, ha en bra sommar du med! :)

      Radera
    2. Jag har idag haft skolavslutning och ska börja i nian i höst. Eftersom jag läser mycket och jag älskar det bestämde jag mig för att praoa på Bonnier Carlsen i våras, det är dem som förlägger Cassandra Clares serie. Tyvärr fick jag inte läsa manuset men jag har hört att den är riktigt bra. Tack för att ni har den här hemsidan för den har gett mig så många idéer vilka böcker jag ska sluka i sommar. Tack än en gång och ha en riktigt bra sommar!

      /Therese

      Radera