lördag 1 juni 2013

Bokiga sommarpratare 2013


En av de bästa sakerna med slutet av maj är tillkännagivandet av årets sommarpratare i P1. Det är ofta många intressanta namn som presenteras och i år är inget undantag. Det finns inget bättre än att ligga på en klippa vid havet, åka bil genom sommarnatten eller sitta inne en regnig dag och lyssna på sommar i P1. Här är några datum i sommar att lägga på minnet!

22 juni - Jonas Gardell: Författare, artist och dramatiker som i sitt fjärde Sommarprogram ska prata om hur man blir människa. "Mitt program ska handla om hur man blir människa efter att mest ha varit en lort. Jag kommer spela låtar som företrädesvis är rätt korta. Emellanåt är de också bra."

7 juli - Mikael Niemi: Författare som fick sitt stora genombrott med Populärmusik från Vittula år 2000, en bok som han belönades med Augustpriset för. "Mitt Sommar ska handla om varför man inte bör kombinera författarframträdanden med alkohol, om försvunna resväskor, världens långsammaste tornedalska maträtt och att gå på toa i den indonesiska djungeln.

22 juli - Maria Sveland: Feministisk skribent som i våras släppte boken Hatet – en bok om antifeminism."Jag kommer prata om min ordlösa uppväxt och varför jag ett tag skämdes över att älska Stephen King. Jag kommer även prata om fantastiska epitet jag fått som till exempel ”slemmig urfitta” och så några ord om att få den finfina utmärkelsen ”Sveriges farligaste kvinna 2013” av ett gäng hatare på Flashback."

Fler sommarpratare att se fram emot 2013
24 juni Liv Strömquist
27 juni - Peter Wolodarski
6 juli - Filip Hammar
24 juli - Özz Nûjen
9 augusti - Erik Haag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar