måndag 3 januari 2011

Levande död i Dallas

När en vampyr försvinner i Dallas hyr Eric ut Sookie till vampyrerna. Men aldrig trodde hon att hennes tankeläsande skulle försätta henne i en sån farlig situation. Väl i Dallas visar det sig att en religiös, vampyrhatande, sekt ligger bakom kidnappningen. När vampyrerna inte bara vill använda sig av Sookies tankeläsande utan dessutom drar med henne i en farlig räddningsexpedition råkar Sookie riktigt illa ut.

Till skillnad från ettan tycker jag denna hade lite mer sting. För precis som i tv-serien börjar jag tröttna på Bill och Sookies relation som känns lite tråkig. I Levande död i Dallas blir Sookie lite mer oberoende i sin vampyrpojkvän och allt mer självsäker i vampyrernas värld. Jag märkte att True blood passar perfekt på lov när man kan ligga och sträckläsa utan att få dåligt samvete. Ska försöka tugga i mig trean så snart som möjligt, helst innan tredje säsongen börjar på tv. Och det gör den förhoppningsvis snart!

1 kommentar:

  1. Jag läste precis ut fjärde boken. Om du gillar Sookie/Eric så kommer den inte göra dig besviken!

    SvaraRadera