fredag 28 januari 2011

Konsten att tala med en änkling

Det här var en glad överraskning, hade aldrig trott att jag skulle tycka om den så mycket. Älskar humorn och värmen, helt klart 100% underhållande läsning. 
Färgerna och vinglaset skriker vuxenvarning. Visst är det en vuxenbok, men jag märkte snabbt att den passar minst lika bra för ungdomar. Om man nu är öppen av sig.
 Den handlar om en knappt trettioårig man som förlorat sin fru i en flygolycka. I en spalt skriver han om sin sorg och blir plötsligt stans populäraste änkling.


Boken är fruktansvärt charmig och mysig. Jag riktigt trivdes med att läsa den. Precis som de andra böckerna från Gilla böcker jag har läst är handlingen ganska sorglig men ändå blir jag glad av den. 
Förutom att Doug är en otroligt rolig person att följa älskade jag Russ och Claire, för att inte tala om resten av Dougs lite speciella familj. Underbara karaktärer helt enkelt. När jag slutade boken ville jag bara ha mer, hade varit så bra om något mer av Jonathan Tropper översätts, även om ingen kan slå denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar