onsdag 26 januari 2011

En fin bok om Akvarellmålning

Jag har alltid tyckt om akvarellmålning och har ganska många böcker om det (och om teckning) hemma. Det var en evighet sedan jag själv målade, andra intressen har kommit före. Och så blir det ibland, någon gång i framtiden kanske jag tar upp det igen. Men jag har inte tröttnat på att bläddra i böcker om akvarellmålning, och för ett tag sedan fick jag den här fina lilla boken som genast blev en favorit.

Den är väldigt liten och smidig i formatet och spiralpärmen är ett stort Gilla. Den innehåller inte så mycket om material, skisser, penslar och annat. Istället fokuserar den på olika tekniker och hur man kan lösa olika svårigheter med hjälp av steg för steg bilder. Det är just detta som gör att jag gillar den så mycket.
(och jag ber om ursäkt för de dåliga bilderna jag fotade i all hast. Sista terminen i nian är ett helvete, speciellt när man knappt hinner ta några foton till sin egen blogg)

1 kommentar:

  1. Vet precis hur det är. Väldigt skönt att man har det överstökat :D

    SvaraRadera