söndag 28 oktober 2012

Höstlovsläsning - Elin

Som jag sagt vid tidigare lov har mina lov-läsnings-högar en tendens att bli lite väl höga. Sju dagars lov känns som hur mycket som helst nu i början och jag blir lite överoptimistisk. Men jag siktar absolut in mig på att hinna läsa så mycket jag bara orkar detta höstlovet. Det blir mycket skolläsning detta lovet. Doktor Glas läser jag i svenskan och The Whale Rider i engelskan. Utöver det tänkte jag läsa Dansa på min grav av bästa författaren Aidan Chambers och Peter Barlachs nya bok Det är jag som är Caroline. Den bok som jag nästan ser mest fram emot (haha) är första boken i Percy Jacksson-serien. Har velat läsa den ända sedan de nya omslagen kom ut!

Vad har ni tänkt läsa på höstlovet? 

4 kommentarer:

  1. Ja, Aidan Chambers är så otroligt bra! Du borde verkligen läsa Det här är allt om du inte gjort det (det kanske du har gjort...). Jag har tänkt läsa lite av honom och Tillsammans är man minde ensam av Gavalda, tror det blir fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar Aidan Chambers, har "Det här är allt" hemma, men har aldrig tagit mig tiden att läsa den. Men till exempel Vykort från Ingenmansland är bara för bra! :) Tillsammans är man mindre ensam känns som riktigt bra höstlovsläsning!

      Radera
  2. Dansa på din grav känner jag igen, men har aldrig läst, missar jag något då? Du har verkligen missat något i PJ-böckerna, det är min lillebrors favoritböcker ^^ Den första kan kännas lite barnslig kanske, men de blir bättre sen, och de är väldigt spännande och lärorika. Filmen vägrar jag ens se...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara sett första filmen som ärligt talat var riktigt usel... Men kan ändå tänka mig att böckerna är riktigt bra, ska ge dem ett försök i alla fall :)

      Radera