torsdag 23 september 2010

LIte smått och gott inför!



Nu är bokmässan äntligen igång här i Göteborg! Jag och Klara har skrivit en artikel om bokmässan för KulturUngdom som ni kan hitta här. Det är synd att inte alla har möjlighet att gå på bokmässan, för det är verkligen otroligt roligt. Paradiset för den som älskar böcker ungefär. Men jag tänkte ge lite rapporter från de dagar vi är där. Jag tänkte även ge lite tips på saker man kan hitta på och ta sig en närmare titt på när man är där.

Författarna
Magnus Nordin. Fredagen klockan 16.00 kan du hitta ungdomskategorins rysarmästare i Bonnier Carlsens monter.
Johanna Lindbäck finns i Rabén och Sjögrens monter kl.13.40 på fredagen.
Denise Rudberg, Författaren till vår älskling Baristas. Klockan 12 i Bonnier Carlsens monter.
Christina Waldén, aktuell med "I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig" och kommer att vara i Rabén och Sjögrens monter kl.13.20.
Alexander McCall Smith är författaren bakom den charmiga deckarserien Damernas detektivbyrå som även gjorts till TV-serie. Missa honom inte i Forma books monter kl.15 på lördagen.
Mikael Niemi. Kl.11 i Vi-montern på söndagen.
Martin Svensson kl.17.00 i B.Wahlströms monter på fredagen.
Cannie Möller. Kl.13.00 på fredagen.

Böcker med Afrika-tema:


Missa inte Värsta boken som delas ut i GP:s monter kl.15-16 på fredagen och 14-15 på lördagen!

5 kommentarer:

  1. Ibland önskar jag verkligen att jag bodde i Göteborg :( Hade verkligen velat träffa Mikael Niemi. Undrar hur han är lika underlig i verkligen som hans böcker. :)

    SvaraRadera
  2. jag har get dig en beuteful Blogg Award för din fina blogg, läs mer på min blogg=)

    SvaraRadera
  3. Jag har gett er en Beautiful Blog Award för er fina blogg! Grattis!
    Läs mer på min blogg :D

    SvaraRadera
  4. Jag har nominerat er till beatiful blogger(s) :)

    SvaraRadera