söndag 26 september 2010

En perfekt avslutning!

Bokmässan 2010 var utan tvekan min bästa mässa hittills. Vi träffade många bra författare. Denise Rudberg och Johanna Lindbäck kände dessutom till/igen oss! Båda diskuterade hur det är att skriva ur killperspektiv vilket vi skrivit mer om här, det var intressant att lyssna på och vi fick mycket snygga autografer i böckerna.

Sammanlagt blev det 26 köp. En av dessa böckerna är jag mer än mest nöjd med. Ni kan inte gissa vad!
REVOLT! 
Tredje och sista delen i Hungerspelen! Jag kan inte fatta att den äntligen har kommit. Förra året var det samma sak att Fatta eld släpptes på Bokmässan fast än den egentligen skulle komma senare. Jag och Klara hade hemliga förhoppningar om att det skulle bli så i år igen, och när vi var på mässan igår blev vi smått besvikna när den inte fanns där. Men idag fanns den alltså, och vi hoppade upp och ner av glädje och skrek. Folk måste trott att vi var tokiga.

Idag träffade jag Johanna Thydell om hennes nya bok "Ursäkta att man vill bli lite älskad" som jag hört så mycket bra om. Slutligen hjälpte jag och Hanna bibliotikarierna att dela ut Värsta boken böcker i Göteborgs Postens monter. Det var roligt att få hjälpa till att "sprida läsglädje" och nu hoppas jag att många ger vidare böckerna efter att de läst dem och inte behåller dem själva.

4 kommentarer:

  1. Oj, 26 böcker! Låter underbart! Ni har förresten fått en Beautiful Blogger Award av mig!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett litet barnbokstema på min blogg, det vore kul om ni hängde på.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Tack för hjälpen i lördags. Hoppas att det gick bra. Jag har lagt ut lite bilder från fredagens utdelning på collaget och länkat till ditt inlägg här.
    Ses nästa vecka!
    Jennie Wangel, V frölunda bibliotek

    SvaraRadera
  4. Åh, Revolt! Läser Mockingjay nu och bara älskar den<3

    SvaraRadera