lördag 4 september 2010

Värsta boken!

Idag klockan 14 delas gratis böcker ut på flera ställen i Göteborg. Värsta boken är ett projekt där gratis böcker delas ut till ungdomar, meningen är att man ska skicka vidare boken när man läst den... Själv har jag försökt få de av mina vänner som nästan inte läser alls att bli intresserade. Vissa ska dit och ta sig en titt och jag hänger självklart med!

Här delas böcker ut: 
Backaplan
Frölunda torg
Gamlestadstorget
Stadsbiblioteket Göteborg

Läs mer här!

6 kommentarer:

  1. Om någon har möjlighet att att skicka en bok till mig so jag akn läsa och ge vidare betalar jag självklart frakten :)

    SvaraRadera
  2. synd att man inte bor i göteborg då :p

    SvaraRadera
  3. Det låter jättekul! Vilken/vilka titlar gav de bort? /Therese

    SvaraRadera
  4. Oj! Det var alla möjliga. Hungerspelen, fatta eld, Sandor/Ida, tillsammans-böckerna, Stieg Larsson böckerna, låt den rätte komma in, en liten chock, det mina vänner inte vet... Detta var bara några av dem. :)

    SvaraRadera
  5. Jag ä e lite sur för att det inte delas ut sånt i norbotten, för jag har kollat och jag har inte hittat att dom dellar ut det här... Avis

    SvaraRadera
  6. Ja, detta borde finnas i hela landet, det håller vi med om. Du får gå till biblioteket & prata om detta projekt. Kanske kan du starta en egen grupp för att driva ett liknande projekt? Här i Göteborg får vi pengar från alla bibliotek i staden som är med och bidrar, samt från sponsorer. Vi kommer även att dela ut böckern nu till helgen på Bok-och Biblioteksmässan, fre 15-16 och lö 14-15. Kommentera gärna böckerna på collaget.blogspot.com eller maila oss en recension så lägger vi in den på bloggen.
    / Jennie Wangel, V Frölunda Bibliotek

    SvaraRadera