onsdag 26 september 2012

Rubinröd blir film!


Det här är bara för bra! Ni borde ha hört talas om Rubinröd av Kerstin Gier vid det här laget, blev lite småbesatt när jag läste den i augusti. Nu visar det sig att den ska bli film, redan i mars nästa år visas den på bio i Tyskland (antar jag). Har min egen bild i huvudet att alla karaktärerna pratar engelska med brittisk accent, eftersom boken utspelar sig i London. Det kommer ta ett tag innan jag vänjer mig vid tyskan, men det ska ändå bli kul med en tysk film för omväxlings skull.

Om ni inte läst Rubinröd ännu tycker jag ni ska passa på, eller delta i vår tävling där vi lottar ut boken!

7 kommentarer:

  1. Oho vad spännande den verkar! :D Lite annorlunda med tyskan men intressant ändå med en film som inte är på engelska :) Jag vill verkligenverkligenverkligen läsa boken, och är såklart med i er tävling!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Extra kul att det är på tyska tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Ärligt talat vill jag inte alls se den just för att det är på tyska. Jag har inga fördomar eller så det bara... Jag förstår inte vad de säger vilket jag gör om de pratar engelska och det är en viktig del. Sedan har jag även sett en hemsk film som var på tyska som jag fått mardrömmar av. Kan vara därför! Hoppas jag VERKLIGEN får läsa boken inom en snar framtid! Men filmen kan jag skippa även om den verkar spännande, för det gör den!
    :) kram Saga

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Jag älskar den där boken, och det kommer nog bli häftigt att filmen är på tyska.

    SvaraRadera
  5. asså när kmmer den ut i svergie då???
    ni som inte har läst boken borrde läsa den !!! :)

    SvaraRadera
  6. jagundrar om det är någon som vet när den kommer ut i svergie???

    SvaraRadera
  7. Det är roligt att få veta att det finns en film om den, läste den för en ca vecka sedan och blev typ helt besatt av den! Jag kan inte förstå hur det möjligtvis kan vara så att den inte är minst lika stor som twilight eller harry potter!

    SvaraRadera