lördag 29 september 2012

Lördag på Bokmässan!

Nu är första dagen på Bokmässan avklarad! Det har varit en otroligt händelserik och rolig dag. Vi har träffat massa bokbloggare, författare och branschfolk, varit på prisutdelning, boksamtal och mingel. Våra kameror fick hänga med under hela dagen, så här såg det ut:

Klockan tio var vi där, fyllda av förväntan och redo för ännu ett bokmässebesök.
 
Mitt på dagen delades Forma Books Blog Award ut. Vi och Enligt O tog emot diplom och stora blombuketter på Forma Books scen. Det var otroligt kul, tack återigen alla ni som röstade på oss!

 
Mellan klockan två och fyra pratade vi tillsammans med flera andra bloggare i Bonnier Carlsens monter. Vi pratade om åtta nya ungdomsböcker, hur det är att driva en blogg och om olika teman i litteraturen som t.ex. framtidsskildringar, fantasy och änglar . Det var väldigt intressant och roligt att få vara med och diskutera tillsammans med de andra bloggarna.

 
Senare på eftermiddagen begav vi oss mot ett ungdomsbokbloggsevent där över tjugo ungdomsbokbloggare samlades för att mingla, lyssna på författarprat och äta snacks. Det var en konstig känsla att se så många bokbloggare i verkligheten och vi förvånades över hur många som var där!



Första dagen har varit fantastisk och vi kommer vara på mässan även imorgon. Hoppas vi ses då!

4 kommentarer:

  1. Wow, så kul ungdomsbloggeventet verkar vara. Måste vara hur härligt som helst att träffa andra bloggare. Kul med en gruppbild, trots att jag aldrig har träffat någon av personerna på bilden så kände jag igen flera :p

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha haft det! Jag ska dit idag, hoppas det blir lika lyckat :D

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt och kul ni verkar ha haft! Är jätteledsen för att jag missade bokbloggarträffen :( Och alla intressanta seminarier och alla montrar och allting... Hoppas att jag kan åka nästa år!

    SvaraRadera
  4. Jag såg er och lyssnade på när ni diskuterade på Bonniers monter.:) diggar er, ni verkar sköna!

    SvaraRadera