torsdag 19 juli 2012

Dödsritten!

Titta här! Detta är nyheten jag precis behövde. Författaren Maggie Stiefvater kommer ut med en ny bok på svenska i vinter. Jag hoppas att den kan fylla tomrummet efter Frost-trilogin som jag just läst ut.

Handling: 

"Varje november går Scorpioloppet av stapeln på stranden nedanför Skarmouths vita klippor. Tusentals samlas för att se hästarna och havet som tvättar rent sanden från blod. Hästarna är capaill uisce: blodtörstiga vattenhästar och ryttarna måste kämpa för att hindra dem från att återvända till havet och ta ryttarna med sig ner i djupet. Vissa ryttare överlever. Andra gör det inte. Sean Kendrick, fyrfaldig vinnare av loppet, och Kate ”Puck” Connolly, loppets första kvinnliga deltagare, ska tävla i år. Båda har mer att vinna – och att förlora – än någon annan ryttare någonsin haft. Men bara en kan segra … Av författaren till Frost, Feber och För evigt." 

I januari, då ni! 

4 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag glad! Har velat läsa Scorpio Races sen jag först hörde talas om den :)

    SvaraRadera
  2. Kul att den kommer på svenska! Tror dock att jag ska försöka mig på den på engelska - har hittills inte läst något av Maggie Stiefvater i original :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill så gärna läsa den!

    SvaraRadera