tisdag 3 juli 2012

Sommartankar



Hoppas att ni alla har det underbart nu under sommarlovet! Själv har jag precis kommit hem från en härlig vecka i Portugal med 35-gradig värme och vackra stränder. Där läste jag bland annat ut The perks of being a wallflower. En bok som jag hade skyhöga förväntningar på och som jag inte är helt säker på om den levde upp till. Boken var verkligen superfin med vackert språk, intressant historia och fantastiska karaktärer, men jag hade förväntat mig något mer, något helt extra som gör att jag alltid kommer komma ihåg den. Trots det är det ändå något av det bästa jag läst hittills i år och det beror på det speciella sättet att berätta, genom brev, och hur historien blir som ett pussel som i slutändan läggs klart och reder ut alla frågetecken. Det är svårt att tro att detta är Stephen Chboskys debutroman och hans (förhoppningsvis) kommande romaner kommer nog kunna bli just den där speciella historien som föralltid kommer stanna kvar i tankarna.

För er som har lite ont om sommarböcker att läsa på stranden och i hängmattan så kan jag tipsa om bloggen Bokfreaks utlottning av ungdomsböcker varje vecka. Denna vecka kan man vinna "Jag väntar under mossan" och "Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet". Tävlingen hittar ni här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar