söndag 3 februari 2013

Två böcker som blir film!


De senaste dagarna har jag fått två glada nyheter om böcker som är påväg att bli film. Först och främst så kommer "Förr eller senare exploderar jag" (eller "The fault in our stars" som den heter på engelska) att bli film. Det är Fox 2000 som har köpt rättigheterna och inspelningen väntas påbörja under 2013. Vilka som får huvudrollerna är än så länge inte bestämt, man får bara hoppas att det blir några riktigt bra!

Den andra boken som ska filmatiseras är Delirium av Lauren Oliver! Boken ska bli en tv-serie och det är Fox Network som har köpt rättigheterna och beställt ett pilotavsnitt. Det var först tal om att Lauren Olivers trilogi skulle bli tre filmer, men efter förhandlingar mellan Fox och Lauren Oliver kom de fram till att historien skulle passa bättre i ett tv-serieformat. Detta eftersom boken innehåller många karaktärer, många mindre händelser och prallellhistorier. Väldigt kul tycker jag! Det känns som att det är sällan böcker blir tv-serier. Det går att läsa mer här om Lauren Olivers uttalande om tv-serien.

Här kan ni läsa våra recensioner av böckerna:
Elin om Förr eller senare exploderar jag
Hanna om Delirium

2 kommentarer:

  1. Så himla roligt, dock har jag fortfarande inte läst någon av böckerna.. Skam!

    SvaraRadera
  2. åh vad jag längtar till "för eller senare exploderar jag" kommer ut på bio. Det lär ju dröja ett tag, men hoppas det blir värt väntan!

    SvaraRadera