tisdag 8 juni 2010

Lite frågor till mig själv

Idag är jag på en klassresa så jag har schemalagt detta inlägget. Igår kväll läste jag ut Bree Tanners andra liv och en recension har ni att vänta på onsdag. Den var fruktansvärt tragisk måste jag säga, speciellt för att vara Stephenie Meyer som annars är väldigt duktig på att få till ett lyckligt slut på sina kärlekshistorier. I alla fall så hittade jag den här enkäten på Lilla O:s blogg och tänkte att det kanske vore kul att svara på några frågor kring mitt läsande. Ni som vill får gärna svara på samma frågor i kommentarfältet eller på er egen blogg.

Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?
1) Carolyn Keene. Jag har 30 Kitty böcker i min bokhylla. Sedan vet jag inte ifall Kitty räknas eftersom Carolyn Keene bara är ett namn bakom en massa olika författare, men jag skriver det ändå.
2) H.C. Andersen
3) Stephenie Meyer
4) Meg Cabot
5) och till sist Astrid Lindgren så klart

Köper eller lånar ni mest?
Jag köper alla mina böcker. Jag älskar mina bokhyllor och att fylla dem är min hobby. Ganska sällan åker jag till bibblan, måste bli bättring på det. Förut åkte jag och Klara till biblioteket regelbundet men skolan har kommit i vägen.

Sparar ni alla böcker ni köper?
Ja verkligen. Jag låter inte en enda bok gå till spillo, men ibland händer det att jag ger bort någon bok. Ser också till att mina föräldrar inte slänger sina pockets på semestrarna. Om de börjar snacka om tungt bagage får jag lägga dem i min väska för det är så onödigt att slänga böcker.

Inbundet eller pocket helst?
Jag gillar både och. Pocket är mycket mer praktiskt och jag tar aldrig med mig inbundet när jag reser. Men jag älskar inbundet också, det ger en helt annan känsla. Min bokhylla består uppskattningsvis av 80% inbundet och 20% pocket.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv (om du läser om böcker)?
Det måste vara Harry Potter böckerna, har läst dem ca 10 gånger vid det här laget. Sedan är det nog Om jag kunde drömma som jag läste första gången för två årsedan, nu har jag läst den 7 gånger skulle jag tro. Hur kär får man bli har jag också läst en sådär fem gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar