lördag 12 juni 2010

Estoy en Espana

Äntligen är jag i Spanien hos min släkt. Min sommar har börjat och jag njuter i stora drag. Idag var jag i en spansk bokhandel. Trots att jag är i Spanien minst en gång om året går jag sällan in i spanska bokhandlar. Orsak: Det finns inte så många, inte i den här staden i alla fall. Har internettbokhandlarna tagit över helt tro? Hm.. Man undrar.

I Spaniens version av Bokia hittade jag många bekanta författare. Allt från Stephienie Meyer och böcker som hungerspelen, deluxe, hush hush (som kommer på svenska i år). Jag blev väldigt besviken på att det nästan bara fanns vampyrböcker och annat övernaturligt. Vanliga skönlitterära böcker fanns inte alls. Vampyrtrenden är superkul, men att det bara finns vampyrböcker... Nja, jag vet inte riktigt.

På tal om vampyrer så har jag läst ut "svart ängel", en otroligt läcker vampyrbok och jag längtar efter att få recensera den. Nu ger jag mig in i prinsessan Mias coola nördvärld. En bok som får mig att vilja bli töntigare än jag redan är och önska att jag hade tid att skriva tio sidor långa dagboksinlägg om dagen. Böcker kan verkligen påverka en på de mest konstigaste sätt!

Förra årets Spanien rapport från mig hittar ni här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar