onsdag 5 maj 2010

Ännu en vampyrroman att sluka!

Amanda lever i en knasig familj med häxor, medier och vampyrjägare. Själv drömmer  hon om ett normalt och lugnt liv helt utan övernaturliga galenskaper. Men en kväll när hon ska rasta sin systers hund råkar hon ut för en attack som är riktad mot hennes syster. När hon vaknar upp är hon fast kedjad tillsammans med mannen Kyrian som visar sig vara en odödlig vampyrjägare. De blir snabbt kära i varandra. Men deras fiende Desiderius, mannen som till fångatog dem, är mäktigare och farligare än vad vampyrer och daimoner brukar vara. Snart är de jagade och om de inte hittar ett sätt att förgöra Desiderius kommer de båda att dö.

Nattens begär handlar nästan bara om Amanda och Kyrian, det är inte mycket fokus på Desiderius och livsfaran de befinner sig i. I början var det lite tråkigt tyckte jag men mot slutet hände det lite mer och boken blev riktigt spännande. Jag brukar alltid använda ordet underhållande när jag recenserar vampyrböcker och nattens begär är inget undantag. Det är därför inga problem att ta sig igenom den, inga sega bitar, bara flyt.

Jag har svårt för böcker där grekiska gudar springer omkring på jorden, det känns extremt overkligt. Inblandningen av grekiska gudar var ett stort minus. Däremot tyckte jag om att det inte var det vanliga manuset om en människoflicka som blir kär i en vampyrkille. Amanda har gömt sina egna krafter inom sig och försöker vara normal. Kyrian är en Svart jägare, utstött och själlös.

Det är lite tråkigt av mig att hänga upp på allt dåligt i boken när jag i verkligheten tyckte jätte mycket om den. Jag har mer minus men jag struntar helt enkelt i att ta upp dem så att ni inte får en fel bild av boken. Ibland är det otroligt tröttsamt att över analysera saker.
Läs och fångas istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar