lördag 10 oktober 2009

Kattniss är tillbaka <3


Alltså jag kan knappast tro att detta är sant!
Hur kan en bok vara så bra!? och en tvåa i en trilogi! Det är ju näst intill omöjligt att den nästan kan överträffa ettan.
Jag skakar verkligen.
Andra delen i hungerspelen, Fatta eld, tände boken på nytt, men den här gången steg lågorna högre.
Boken var oförutsägbar och nästan läskig rak igenom. Eftersom man inte visste vad som skulle hända på andra bladet var ens fruktan mot regimen och hungerspelen nästan lika stor som Kattniss, och man ville inget hellre än att krossa den med henne!

Det är ingen idé att jag skriver lite om handlingen för er, ni som inte har läst ettan vill jag verkligen inte förstöra för och ni som ska ge er på bok två, Hugg in bara!!
Hungerspelen har bytt nivå till en av mina favoritserier och tanken på att trean (sista delen) inte kommer än på ett tag gör mig vansinnig.

Jag kan nästan inte förklara det med ord, bara att det sista jag väntade mig var att boken skulle vara såhär bra.
Jag hopas att ni inte tvekar på boken längre, det var sjukt länge sedan jag läste en bok med den här spänningsgraden, och jag lovar att ni kommer tänka detsamma.

1 kommentar: